FELSEFE MANTIK DİN ve İNANÇ *** Bu Alemi Goren Sensin

Bu Alemi Goren Sensin

Bu alemi goren sensin
Yok gozunde perde senin
Haksiza yol veren sensin
Yok mu sucun burda senin

Kainati sen yarattin
Herseyi yoktan var ettin
Beni ciplak disar’attin
Comertligin nerde senin

Evli misin ergen misin
Eşin yoktur bir sen misin
Carki sema nur sen misin
Bu balkiyan nur da senin

Kilisede despot keşiş
Isa Allah’in oglu demis
Meryem Ana neyin imis
Bu isin var bir de senin.

Kimden korktun da gizlendin
Cok aradin, cok izlendin.
Goster yuzunu cok nazlandin
Yuzun mahrem ferde senin

Binbir ismin bir cismin var
Oglun, kizin ne hismin var
Her bir irenkte resmin var
Nerde baksam orda senin

Turlu turlu dillerin var
Ne acaip hallerin var
Ne karanlik yollarin var
Sirat koprun nerde senin

Ademi surdun bakmadin
Cennette de birakmadin
Seytani nicin yakmadin
Cehennemin var da senin

Veysel neden aklin ermez
Uzun kisa dilin durmaz
Eller tutmaz gozler gormez
Bu acaip sir da senin

Asik Veysel

MANTIKTA ISTEM 3 E AYRILIR :

1. ) Esitler arasindaki istem. Buna “iltimas” denir (Konumuz bu degil)

2. ) Yukaridan asagiya olan istem. Buna “buyruk” veya “emir” denir (Konumuz bu da degil).

3. ) Asagidan yukariya olan istem. Buna “dilek” denir. Dinsel alandaki anlami ise “dua” dir. Yani asagida olan bir insanin yukaridaki bir ust varliktan dinsel anlamda dilekte bulunmasina “dua ” denir. Bu dilegin yine dinsel anlamda kotu olanina ise “beddua” denir. Yani insan tanriya bu istegi yonelttigi zaman birinin kotu duruma dusmesi istenir. Bunu saglamasi icin yukaridaki ustun bir gucten yardim dilenir (Konumuz bu).

Insanlarin tanridan ustun bir gucten dilekte bulunmalari dogal. Ancak tanrinin dillekte bulunmasi ustelik kotu olab dilekte bulunmasi yani “beddua” etmesi anlasilir gibi degil. Tanri herseyin ustunde bir guc olduguna gore hangi ustun gucten dilekte bulunur ? Gelin de cikin isin icinden.

Islam tanrisi Allah kendi yarattigi insana (sozde) bol bol beddua eder. Bazen insanlardan bazilarinin kotu duruma dusmesini diler. Iyi ama kimden diler ?

Abese Suresi 17. ayet : “Kahrolasi insan! Ne inkarcidir!”

Tevbe suresi 30. Ayet : ” …. Allah onlari kahretsin! Nasil da (haktan batila) donduruluyorlar!” (Allah’in kendisi “Allah onlari kahretsin” diyor. ne ilginc degil mi ? 🙂 )

Zariyat suresi 10. Ayet : ” Kahrolsun o koyu yalancilar!”

Munafikun Suresi 4. Ayet : “…. Allah onlarin canlarini alsin. Nasil bu hale geliyorlar?” (Allah munafiklar icin allah’a beddua ediyor 🙂 )

Muddesir Ayeti 18-20 Arasi Ayetler : “Zira o dusundu tasindi olctu bicti. Cani cikasica ne bicim olctu bicti! Sonra cani cikasica tekrar (olctu bicti); nasil olctu bictiyse!”

Tebbet Suresi 1. ayet : “Ebu Leheb’in elleri kurusun”

(Ayetler Diyanet Cevirisidir)

Ayet ornekleri cogaltilabilir. Islam Inancina gore bilinen veya bilinmeyen tum evrenin alemlerin tek efendisi tek en buyuk guc sahibi varligi Allah !!! (sozde) olduguna gore ve kendi yarattigi aciz insana beddua etmesi sacmalik olduguna gore bu ayetlerin tanridan gelme olmadigi insan uydurmasi oldugu tartismasiz bir gercektir.

Turan Dursun Din Bu-1 den esinlenerek

Oraj Poyraz

This entry was posted in AKIL FİKİR YAZILARI, DİN-İNANÇ, FELSEFE ve GÜZEL DEYİŞLER. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *